La falta de son és responsable de malalties, accidents, problemes mentals i fatiga. No obstant això, dormir bé no només consisteix adormir les hores necessàries, sinó que hi ha altres factors que potser no coneixes i que són importants per assegurar-te un bon descans.

1.Horari regular

Aquest potser és un dels aspectes sobre el qual més es parla. Sí, la regularitat importa. Tant pel que fa a dormir el mateix nombre d’hores totes les nits, com al fet de despertar-se i ficar-se a llot a la mateixa hora. La pregunta aleshores és: I el cap de setmana? Doncs efectivament, el recomanable és no dormir fins tard, perquè això pot produir alteracions als teus ritmes biològics. A més, recorda que el cervell no té la capacitat de recuperar tot el son que ha perdut.

Horario regular

2.Baixa temperatura

Una baixa temperatura a l’habitació promou un millor son. De fet, és aconsellable intentar mantenir una temperatura fresca al dormitori, entre 18º i 18, 5º. Això permetrà al teu cos assolir la temperatura ideal per iniciar un somni profund i saludable. La raó és que el teu cos i cervell han de reduir la temperatura mitjana aproximadament un grau centígrad. Per tant, per més que a l’hivern vingui de gust, no es recomana dormir amb la calefacció posada. Quan et trobis a un ambient càlid, obre les finestres per intentar mantenir l’habitació fresca.

baja temperatura

3.Dormir a la foscor

L’ideal és dormir a les fosques, sí, així que penjar cortines gruixudes o bloquejadores de la il·luminació del carrer és una bona idea. A més, la qualitat del son millorarà si atenues la llum quan t’estiguis preparant per anar a dormir. A l’era de la revolució tecnològica, és necessari recordar que dins de l’habitació no hi haurien d’haver dispositius electrònics amb llumetes d’espera. Tampoc rellotges elèctrics o electrònics amb els taulers amagats.

Dormir en la oscuridad

4.No quedar-se al llit despert

Aquest és un dels errors que comet molta gent que té problemes de son: romanen al llit durant molt temps quan es desperten. Doncs bé, segons alguns experts, si no pots dormir, no hauries de quedar-te més de 15 minuts al llit. Millor aixeca’t, vés a una altra habitació, mantingues les llums tènues i llegeix un llibre. Torna al llit quan et sentis cansat i somnolent de nou. Això si, intenta evitar encendre l’ordinador o revisar el correu electrònic al teu mòbil.

no quedarse en la cama

5.Limitar l’alcohol i la cafeïna

Hi ha qui assegura que prendre una tassa de cafè a la nit no els afecta al son. El cert és que, encara que puguis agafar el son, aquest son no és tan profund quan hi ha cafeïna circulant pel cervell. Per tant, fes els teus càlculs per deixar de prendre cafeïna considerant que romandrà al teu sistema entre cinc i sis hores. També és aconsellable abstenir-se de beure alcohol a la nit.

Limitar el alcohol y la cafeína

En definitiva, complir rigorosament aquests consells tots els dies pot  resultar difícil. Però si intentes tenir-los en compte i aplicar-los amb certa regularitat, veuràs com la qualitat del teu son millora i en notaràs els efectes.