Des de l’any passat hem vist com moltes companyies s’han centrat cada vegada més en el viatger com a pilar central de les seves polítiques de viatges. Una tendència que aquest any seguirà estenent-se, encara que l’optimització de costos segueix present.

Sabem que satisfer les diferents necessitats dels empleats que han de desplaçar-se per motius de feina incideix directament en el seu rendiment i productivitat. Aleshores, què volen els viatgers?

Avui en dia la resposta passa necessàriament per la tecnologia. A més, amb l’arribada dels millennials als llocs de poder, un dels desafiaments de les empreses és ajustar les seves polítiques de viatge a diferents perfils d’empleats.

És a dir, la gestió de la convivència entre viatgers analògics, acostumats a portar tot imprès; híbrids, que comencen a acostumar-se a les noves tecnologies, i els digitals, que només reserven i es comuniquen mitjançant dispositius mòbils.

Les dades són contundents: el 90% dels viatgers s’emporta el seu telèfon intel·ligent o la seva tauleta als desplaçaments. D’ells, gairebé la meitat comparteix continguts relacionats amb el viatge amb altres usuaris digitals mitjançant aplicacions i xarxes socials. A més, aquestes tecnologies segueixen essent una eina de feina per als business travelers.

 

Nous actors del sector

D’altra banda, segueix augmentant la importància de nous actors al mercat, com el tren. En un post anterior ja vàrem parlar de què en moltes ocasions resulta més còmode i pràctic.

train-business-travel

 

Des de 2010, les empreses europees estan gastant un 30% més a l’any en aquest mitjà de transport segons Aurélie Lucas, de Voyages-SNCF España. I cada vegada són més els serveis adaptats als viatgers de negocis.

Altres proveïdors de creixent pes en el business travel són els consolidadors hotelers o la distribució aèria a través del projecte New Distribution Capability (NDC), impulsat per la International Air Transport Association (IATA): un protocol en llenguatge XML que permet a les aerolínies oferir els seus serveis a través de tots els canals de manera més transparent i universal.

La tecnologia brinda una infinitat de possibilitats al viatger, per això és important descobrir nous desenvolupaments tecnològics que permetin millorar l’experiència, tenint en compte les necessitats canviants d’un públic que avança irrefrenablement cap al món digital.