Fa anys aquesta tendència va aparèixer desafiadora com un nou estil i model turístic i certament va arribar per quedar-se. No es tracta d’una moda, ni una tendència passatgera i és que cada any hi ha més persones interessades en aquest tipus de turisme i són més les que cada any aposten per descobrir alguna de les rutes que Espanya ofereix.

De vegades les xifres es relativitzen però si parlem de percentatges veiem clarament que segons un informe de Rutes del Vi d’Espanya el nombre de visitants als seus cellers integrats va créixer el passat 2014 en gairebé un 26 % respecte l’any anterior, el major creixement registrat des del 2008.

EL informe de 2014 situa a laRuta del Vi i el Cava del Penedès Enoturisme Penedès i les Rutes del Vi i *Brandy del Marc de Jerez al capdavant del rànquing de les més visitades i justifica la situació d’aquestes rutes gràcies “a la ubicació privilegiada en territoris amb un important moviment turístic i la seva proximitat a la costa i a grans nuclis de població com són Barcelona i Sevilla, a més de comptar amb algunes dels cellers més visitats d’Espanya, són circumstàncies determinants d’aquest èxit”, segons ACEVIN.

L’estudi també reflecteix les bones xifres obtingudes en Ribera del Duero, Rioja Alta, Rioja Alabesa i Ries Baixes.