La intel·ligència artificial ha avançat considerablement en els últims temps i a mesura que augmenta el seu potencial, també van variant els seus possibles usos.

En el camp de la comunicació, alguns experts apunten a una transformació com a resultat de l’aplicació de la intel·ligència artificial (IA).

La IA podria impactar especialment en l’estratègia de planificació. És una possible alternativa, per exemple, als processos actuals de presa de decisions i també pot ser un element clau a l’hora de plantejar si el que s’està fent funciona de veritat.

inteligencia artificial

La intel·ligència artificial aconsegueix que el marge de resposta entre la necessitat del consumidor i el moment en què la marca pot satisfer-la sigui més curt, i això dóna més espai per a maniobrar.

L’impacte modificarà els missatges que s’emeten i els moments per a fer-ho. En la comunicació del futur, les empreses no només hauran de pensar en com influir en els consumidors, sinó també en els algoritmes.

A mesura que els algoritmes guanyen pes en l’accés a la informació, l’èxit consistirà en com destacar per a aquest algoritme que “pren les decisions”. Dit d’una altra manera: les marques comunicaran per les màquines.

En aquest sentit, sorgeixen tipus de comportament de compra en els quals els planificadors de la comunicació ara hauran d’influir.

 inteligencia artificial maquinas

Un d’ells és limitar l’elecció allà on els algoritmes presenten un conjunt reduït d’opcions per a un comprador en funció de diverses senyals que incideixen en les seves preferències.

Un altre és eliminar les opcions quan els algoritmes  presenten una única opció per als consumidors basada en una comprensió profunda de les seves necessitats.

També pot donar-se un model completament automatitzat, en el qual els algoritmes s’anticipen a les necessitats i les mantenen sense intervenció humana.

En qualsevol cas, els especialistes en màrqueting hauran de pensar a crear carteres molt més amplies de productes que satisfacin  necessitats del consumidor molt més específiques.

La resposta ha de ser concreta. És per això que cada vegada serà més important utilitzar bé les metadades i aconseguir que la informació arribi en el moment adequat.