La revolució digital ha impactat en el món del marketing a ‘haver modificat els hàbits dels consumidors i la seva relació amb les marquesDurant 2016 vam veure implantar-se noves tendències, algunes de les quals necessiten millores, i sorgir-ne d’altres noves. Aquestes són algunes preguntes que s’ha de ser un bon professional del marketing aquest any:

La meva empresa està principalment enfocada als mòbils?

Vivim en un món dominat pels mòbils, així que han de ser el centre de la nostra cultura empresarial, del pla de mitjans i del procés creatiu. Posar al client per davant significa adaptar-se als seus hàbits i aquests passen cada vegada més per l’smartphone, ja sigui per comprar, prendre una decisió o informar-se. És per això que és essencial entendre bé el comportament dels consumidors en el mitjà mòbil. No es pot dir més clar: el 2017 totes les persones de la teva empresa haurien de treballar enfocades al mòbil. Alguns experts recomanen analitzar les mètriques d’ordinadors i de mòbils per separat i amb paràmetres específics per a cada canal amb l’objectiu de veure les principals diferències del comportament en aquests dos mitjans.

preguntas-marketing-2017-movil

El meu pla de mitjans em permet adaptar-me als meus clients a temps real?

Amb els mòbils, el consumidor espera que les marques estiguin allà sempre i li proporcionin informació útil i rellevant en temps real. Per tant, les empreses haurien, en certa part de la seva activitat, ser capaces de respondre i reaccionar a temps real davant les interacciones i les senyals que veiem de l’usuari en funció de com actua. Això ens porta a haver de planificar experiències, no només mitjans. Una bona manera d’aconseguir-ho és destinant una petita part del pressupost a oportunitats que puguin sorgir a curt termini.

El meu pla té en compte l’escassa diferència que hi ha actualment entre la televisió i el vídeo online?

La línia que separa al vídeo online de la televisió tradicional és cada vegada més difosa. El consumidor veu el que vol, quan vol i al dispositiu que li ve de gust. En aquest sentit, els professionals del marketing hauran de trencar les nombroses barreres que existeixen entre el vídeo offline i l’online. Si vols augmentar els teus resultats publicitaris, dissenya una mateixa estratègia pel marketing online i el de televisió. Segons un estudi d’una empresa independent, les marques que s’anuncien en horaris de màxima audiència a la televisió als Estats Units podrien arribar a un 56% més d’espectadors d’entre 18 i 49 anys si incloguessin YouTube al seu mix de mitjans.

preguntas-marketing-2017-video

Estic al dia en innovació?

Plataformes cross-device, realitat virtual i augmentada, automatització i intel·ligència artificial són algunes de les principals tendències i poden dotar la teva empresa d’eines eficaces per difondre i comercialitzar els teus productes. El 2017 les estratègies de cross-device seran claus, ja que permetran a les empreses reconèixer a un client sense importar quins dispositius utilitzi i, al mateix temps, proporcionaran informació sobre les seves preferències. En la realitat virtual les marques troben un nou canal perquè el seu públic pugui gaudir del producte abans de comprar-lo, al moment i lloc que ells decideixin. Per part seva, la intel·ligència artificial farà possible conèixer els desitjos dels comunicadors per poder determinar aquells missatges que millor conversió ofereixin i adaptar-los als seus desitjos, una comunicació altament personalitzada que tindrà com a canal preferent a les xarxes socials  per traslladar el contingut de marca.