En l’era del vídeo digital els models tradicionals de publicitat ja no serveixen. El temps que es dedica a veure la televisió segueix disminuint, mentre que l’audiència s’està movent progressivament a internet.Per als anunciants, el repte és crear contingut que generi connexions, pugui ser fàcilment compartit i sigui quelcom que l’espectador vulgui veure. Així que l’storytelling no pot fallar. A continuació repassem algunes lliçons que estan aprenent les marques en els últims temps:

innovacion-video-online

Lliçó #1: L’experimentació condueix a la innovació. Adaptar-se als ràpids canvis en el comportament del consumidor exigeix qüestionar el que sabem i experimentar per esbrinar què és el que funciona. L’experimentació requereix que les empreses vagin més enllà de la prova-error: cal buscar noves maneres de fer les coses. I per aconseguir-ho cal interrogar-se de manera més exhaustiva sobre formats, plataformes i audiències.    

Comença amb allò que la teva companyia consideri una veritat universal i experimenta plantejant-te preguntes com per exemples: Hauríem d’explicar una història perquè un vídeo es visualitzés en un telèfon intel·ligent igual que per una web? L’edat influeix en com connectem amb un vídeo? Quant de temps ha de durar un anunci? Consell: explora el desconegut i prova les teves pròpies hipòtesis, després prova el contrari i intenta mirar-ho des d’un altre angle.

ingenio-video-online

Lliçó #2: El vídeo digital se’t donarà bé si ets enginyós. Al contrari del que pugui semblar, per tenir èxit no es necessiten grans pressupostos ni un extenuant procés creatiu. Una forma barata i ràpida d’aconseguir nous continguts és no començar des de zero: reutilitzar i tornar a tallar material existent que generi noves opcions que funcionin a les plataformes de vídeo digitals.   

Les limitacions de pressupost i temps també poden impulsar la creativitat. Un cop tinguis una visió sòlida i una estructura creativa ben definida pots crear una marató de feina organitzant equips i assignant-los un pressupost i un temps límit d’entrega. És una experiència que ha sigut provada per algunes empreses i pot donar lloc a vídeos peculiars i enginyosos que moguin les mètriques clau. Consell: la baixa inversió de temps i de diners segons l’enfoc també implica que els riscos són més baixos, pel que és variable produir diverses versions que poden ser reutilitzades en diferents geografies i plataformes.

normas-video-online

Lliçó #3: No tinguis por de no seguir les normes. No existeix un codi de normes pels vídeos online. De fet, sovint són les marques que infringeixen les normes les que tenen un major èxit online. Trobar noves formes que siguin autèntiques per explicar històries és el que crida més l’atenció dels consumidors i del sector en general. Consell: prova amb coses noves, inclou parts de contingut que ja s’hagi produït i ven quelcom tradicional a veure què passa.

Per marcar la diferència a la teva organització posa en marxa la creativitat amb l’objectiu de desafiar l’status quo i experimenta a partir d’una pregunta que tinguis sobre els vídeos digitals. Mantenir un pensament innovador durant el procés farà que et resulti més fàcil estar al dia dels hàbits dels espectadors. L’experiència ho demostra: les empreses que adopten una actitud d’experimentació contínua són les que més triomfen amb la seva feina.